Til DaBUs bestyrelse og klubber
Hermed min motivation for hvorfor jeg finder samarbejdet med DaBUs bestyrelse interessant, og hvad jeg kan bidrage med ift. til bestyrelsesarbejde i DaBU.Jeg har i snart 23 år haft min gang i bokseverdenen, først som udøvende på motionsplan, og de seneste 19 år som udøvende træner på motionshold i FitnessDK/SATS under Poul Duvill. Selvom dette er foregået i et fitnesscenter, og vi her ikke har udviklet kampboksere, (vi har dog sendt en del dygtige motionister videre i systemet, for at prøve kræfter med konkurenceboksning), så er vi ofte blevet sammenlignet med en klub, grundet sammenholdet og kammeratskabet, vi har opbygget på holdene gennem årene.
For halvandet år siden, på opfordring fra min datter, tog jeg springet og meldte mig på DaBUs dommerkursus, og startede med at virke som dommer i marts 2022, tilknyttet Hvidovre bokseklub. I den forbindelse har jeg fået indsigt i de forskellige faktorer i hvad en bokseklub rummer, og de forskellige funktioner i en klub.
Jeg var i år en del af teamet for afvikling af Hvidovre Box Cup, og blev valgt ind som næstformand i klubben i starten af marts i år.
Siden min dommeruddannelse, og ikke mindst under forberedelsen til Hvidovre Box Cup, har jeg fået ”blod på tanden” ift. hvad jeg yderligere ville kunne bidrage med til dansk boksning, og har sendt nogle af mine forslag videre til DaBU, hvor de er blevet taget godt imod.
Jeg ser mange spændende perspektiver og har mange ideer til, hvordan man kan udvikle og udbrede boksning, både i klubregi, i sæsonpauserne, og motionsplan. Dette selvfølgelig i samarbejde med de interesserede klubber, hvor min uddannelse som socialpædagog/daglig leder, samt diplomuddannelse i ”forandringsprocesser og projektledelse” vil kunne komme til gavn.
I DaBU findes der en ufattelig mængde viden og resurser ift. selve boksningen. Det jeg derfor vil kunne bidrage med, er fx input og projektstyring. Ligeledes er en del af mit nuværende arbejde, bl.a. hele tiden at skærpe, opjustere og optimere nuværende procedure, inden for gældende regler og lovgivning, og dette vil jeg også kunne bidrage med i DaBUs bestyrelse.
I de efterhånden mange år boksning har været en del af mit liv, har boksning givet mig så meget godt med på vej, så det jeg har og det jeg kan, vil jeg gerne give tilbage til boksningen, hvor det gavner mest og flest. Mit ønske er derfor at yde mit bidrag til en verden jeg for mange år siden ikke forstod hvad kunne, men som jeg i dag er fuld af taknemmelighed over at have mødt.
Hvem er jeg ellers, udover det med boksningen?
Jeg er først og fremmest mor til 4 voksne børn, 2 piger og 2 drenge, som jeg tilbringer meget af min fritid sammen med. Min yngste datter Lærke er også ”ramt” af boksning, og er flittig motionsbokser. Udover dette, er hun også stævnelæge, og nogle af jer har sandsynligvis allerede mødt hende.
Jeg er uddannet socialpædagog for 21 år siden, og har gennem mange år arbejdet med ”sårbare børn” og siden med voksne med svære fysiske og psykiske funktionsnedsættelser. De seneste ni et halvt år som leder på et bosted i Gentofte kommune. Mine primære opgaver er her at jonglere med beboernes ve og vel, samt omkring 35-40 medarbejdere på afdelingen, ud af i alt 120 medarbejdere.
Herudover er mine opgaver at sikre div. lovgivning overholdes, lave pædagogiske handlingsplaner, sikre at medarbejderudvikling og pårørendesamarbejde spiller, og styring af forskellige projekter, inden for de forskellige lovgivninger vi er underlagt; og en masse andre ting.
Det er selvsagt svært at få kortet et helt (bokse)liv ned på små to A4 sider, men jeg er klar til at uddybe ovenstående, hvis der er behov for dette.
De bedste hilsner
Tina Nielsen